Arreglant el Món en
temps lliure L’ESCOLA ,
EDUCACIO 14
Vaig fer venir els
educadors els vaig dir:
-La vostra feina no
consisteix en transformar els homos en formigues per a la vida del formiguer.
Perquè m’importa ben poc que l’home se senti més o menys satisfet. El que
m’importa és que sigui més o menys homo. No pregunto si l’home serà feliç,sí o
no, sinó quin home serà feliç. I m’importa ben poc l’opulència dels sedentaris , tips com bestiar dins l’estable.
No els atipareu de formules, que son buides, sinó
d’imatges que arrosseguen estructures.
No els omplireu d’entrada de coneixements morts Sinó
que els forjareu un estil per tal que puguin comprendre.
Ensenyareu el gust per la perfecció, perquè tota obra
és un camí cap a Déu i només es por culminar amb la mort.
Antoine de
Saint-Exupéry , CIUTADELLA ( edicions 62 )
No es la meva
intenció fer un tractat sobre pedagogia de l’ensenyament ni molt manco, però si
fer un repàs a una sèrie de qüestions
que estan en el meu pensament i que he sondejat al carrer. Son un grapat
de idees que poden servir per obrir un debat..
El mestre és una professió que requereix vocació, és
una feina que es mereix el reconeixement i consideració de la societat. El fracàs escolar
és degut a varis condicionaments, però també i intervenen els mestres. Per
reduir el fracàs escolar se requereix que el mestre pugui arribar a tots els alumnes
per això considero que no ha de tenir mes de 20 alumnes per classe. La meva experiència és que quasi sempre a totes les classes hi ha
un o dos empolladors o matrícules i a la cua un o dos que no hi ha manera. El `professor
ha d'evitar el fracàs escolar o s'ha de dedicar a una altra feina.
A totes les ciutats
i pobles hi han de haver escoles públiques
suficients perquè els alumnes puguin anar a l’escola a peu, i ningú hagi d'anar
a la privada per manca de places la pública
Els llibres i
material complementari seran distribuïts per les escoles. Els alumnes
disposaran d' un espai, una taquilla per
guardar-hi els llibres a l’escola i s’emportarà a casa, si cal un llibre per repàs. S’evitarà posar deures,
tan sols els cap de setmana i a les vacances es podrà encomanar algun treball
de caire a fora.
El curs escolar el
dividim en tres trams de quatre mesos amb
15 dies naturals de vacances per tram, així quedaria un curs:
A) Octubre, Nov. Desem, Gener. B) Febrer, Mars, Abril, Maig. C) Juny Juliol,
Agost, Septe. D’aquesta manera no se perd
el ritme d’estudi com passa ara amb tres
mesos seguits de vacances. Tanmateix avui en dia no és problema augmentar uns graus
els dies de molt de fred i abaixar a l’estiu uns pocs graus, Aquest sistema permet adjudicar una matèria a un, dos o tres
trams.
Els horaris serien
els matins de 9 a 12, de 12 a tres dinar, descans i, o estudi. Tarda de
tres a 6 h. Tant al dematí com a l’horabaixa es faran 2 classes amb un recreo entre classes d' uns 20 minuts. De 6 a 8 de l’horabaixa , les associacions
de pares podran organitzar activitats complementaris.
Cursos per edats, gratuïtats
i ajudes.
De 0 a 3 anys: - No
obligatori, els pares tindran una ajuda
de 500 € al mes per cada fill menor de 3 anys. Aquesta ajuda vendrà
condicionada a que els pares acreditin
haver passat un curs de formació de pares de tres mesos. També els pares gaudiran
d' una baixa laboral de 3 anys que
podran repartir entre els dos. Les
escoletes per aquesta edat seran privades però el seu personal seran monitors
titulats.
De 4 a 7 anys quatre cursos que en podrem dir Infantil. Escola Pública Gratuïta,
la Gratuïtat inclou escola, llibres i menjador.
De 8 a l0 anys, tres cursos, -que en
direm Certificat o Ingrés. Igualment gratuït com el capítol anterior.
De 11 a 14 anys. quatre cursos, -
es pot dir Batxiller elemental, igualment totalment gratuït.
De 15 a 18 anys. quatre cursos, batxiller
superior i accés a la Universitat, també totalment gratuït .
De 15 a l8 anys, Alternativa a l’escola professional. A on a més d' aprendre
una professio ., se seguirà també la seva formació cultural. Totalment gratuït
De 19 a 22 anys quatre cursos , llicenciatura
Universitat o Mestre
professional. A partir dels 19 anys ja no hi haurà gratuïtat, no obstant tots els joves entre els 19 i 22 anys rebran
una ajuda de 500 € mensuals
A més de la gestualitat, des dels 4 anys als 18 l’escolaritat serà obligatòria.
Immigrants, - Els immigrants
que estiguin en edat escolar i no entenguin el català , rebran classes de
català durant tot un curs abans de incorporar-los a l’escola normal.
Molt important sobre
tot en les primeres etapes de la formació, però també més endavant, és la pedagogia
del joc, els nins i nines han de passar-ho bé, a la escola el joc es essencial
Per l’aprenentatge
de l’anglès, es podria començar a partir
dels 8 anys fins els 18 anys, i entre els 12 i els 16 anys, tots els allunes
haurien de fer intercanvi amb escoles angleses i fer immersió lingüistica dos cops
d' un o dos mesos...
Als 11 anys es
començaria la formació a traves d' ordenadors, Cal evitar l’ excessiva
dependència dels bens materials i informàtics. I incrementar la llibertat de l’esperit per fer persones lliures al servei de la societat.
La musica, el cant, la
natura, la literatura i poesia, etc. , són matèries que s'han d'incorporar en
els plans d' estudis.
Per dissenyar un pla
d'estudis cal mirar que fan els països que tenen la millor reputació amb
aquesta matèria i adaptar-los a la nostra cultura.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada