dimecres, 23 d’abril del 2014

Arreglant el Món en temps lliure              L’ESCOLA , EDUCACIO                 14

                                  Vaig fer venir els educadors els vaig dir:
                            -La vostra feina no consisteix en transformar els homos en formigues per a la vida del formiguer. Perquè m’importa ben poc que l’home se senti més o menys satisfet. El que m’importa és que sigui més o menys homo. No pregunto si l’home serà feliç,sí o no, sinó quin home serà feliç. I m’importa ben poc  l’opulència dels sedentaris , tips  com bestiar dins l’estable.
No els atipareu de formules, que son buides, sinó d’imatges que arrosseguen estructures.
No els omplireu d’entrada de coneixements morts Sinó que els forjareu un estil per tal que puguin comprendre.
Ensenyareu el gust per la perfecció, perquè tota obra és un camí cap a Déu i només es por culminar amb la mort.

           
                                     Antoine de Saint-Exupéry , CIUTADELLA ( edicions 62 )

No es la meva intenció fer un tractat sobre pedagogia de l’ensenyament ni molt manco, però si fer un repàs a una sèrie de qüestions  que estan en el meu pensament i que he sondejat al carrer. Son un grapat de idees que poden servir per obrir un debat..

El mestre  és una professió que requereix vocació, és una feina que es mereix el reconeixement i  consideració de la societat. El fracàs escolar és degut a varis condicionaments, però també i intervenen els mestres. Per reduir el fracàs escolar se requereix que el mestre pugui arribar a tots els alumnes per això considero que no ha de tenir mes de 20 alumnes per classe. La meva experiència  és que quasi sempre a totes les classes hi ha un o dos empolladors o matrícules i a la cua un o dos que no hi ha manera. El `professor ha d'evitar el fracàs escolar o s'ha de dedicar a una altra feina.

A totes les ciutats i pobles  hi han de haver escoles públiques suficients perquè els alumnes puguin anar a l’escola a peu, i ningú hagi d'anar a la privada per manca de places la pública

Els llibres i material complementari seran distribuïts per les escoles. Els alumnes disposaran d' un espai, una taquilla per  guardar-hi els llibres a l’escola i s’emportarà a casa, si cal  un llibre per repàs. S’evitarà posar deures, tan sols els cap de setmana i a les vacances es podrà encomanar algun treball de caire a fora.

El curs escolar el dividim en tres trams de quatre mesos  amb 15 dies naturals de vacances per tram, així quedaria un curs:
A)  Octubre, Nov. Desem, Gener. B)  Febrer, Mars, Abril, Maig. C) Juny Juliol, Agost, Septe.  D’aquesta manera no se perd el ritme d’estudi com passa ara amb  tres mesos seguits de vacances. Tanmateix avui en dia no és problema augmentar uns graus els dies de molt de fred i abaixar a l’estiu uns pocs graus,  Aquest sistema permet adjudicar  una matèria a un,  dos o tres  trams.

Els horaris serien els matins de  9 a 12,  de 12 a tres dinar, descans i, o estudi. Tarda de tres a 6 h. Tant al dematí com a l’horabaixa es faran 2 classes amb un recreo  entre classes d' uns 20 minuts. De 6 a 8 de l’horabaixa , les associacions de pares podran organitzar activitats complementaris.

Cursos per edats, gratuïtats i ajudes.

De 0 a 3 anys: - No obligatori,  els pares tindran una ajuda de 500 € al mes  per  cada fill menor de 3 anys. Aquesta ajuda vendrà condicionada  a que els pares acreditin haver passat un curs de formació de pares de tres mesos. També els pares gaudiran d' una baixa laboral de 3 anys  que podran repartir entre els dos.  Les escoletes per aquesta edat seran privades però el seu personal seran monitors titulats.

De 4 a 7 anys quatre cursos  que en podrem dir Infantil. Escola Pública Gratuïta, la Gratuïtat inclou escola, llibres i menjador.

De 8 a l0 anys, tres cursos, -que en direm Certificat o Ingrés. Igualment gratuït com el capítol anterior.

De 11 a 14 anys. quatre cursos, - es pot dir Batxiller elemental, igualment totalment gratuït.

De 15 a 18 anys. quatre cursos, batxiller superior i accés a la Universitat, també totalment gratuït .

De 15 a l8 anys, Alternativa  a l’escola professional. A on a més d' aprendre una professio ., se seguirà també la seva formació cultural. Totalment gratuït

De 19 a 22 anys quatre cursos , llicenciatura Universitat  o  Mestre  professional. A partir dels 19 anys ja no hi haurà gratuïtat, no obstant  tots els joves entre els 19 i 22 anys rebran una ajuda de 500 € mensuals

A més de  la gestualitat,  des dels 4 anys  als 18 l’escolaritat serà obligatòria.

Immigrants, - Els immigrants que estiguin en edat escolar i no entenguin el català , rebran classes de català durant tot un curs  abans de incorporar-los  a l’escola normal.

Molt important sobre tot en les primeres etapes de la formació, però també més endavant, és la pedagogia del joc, els nins i nines han de passar-ho bé, a la escola el joc es essencial

Per l’aprenentatge de l’anglès, es podria començar  a partir dels 8 anys fins els 18 anys, i entre els 12 i els 16 anys, tots els allunes haurien de fer intercanvi amb escoles angleses i fer immersió lingüistica  dos cops  d' un o dos mesos...

Als 11 anys es començaria la formació a traves d' ordenadors, Cal evitar l’ excessiva dependència dels bens materials i informàtics. I incrementar la llibertat de l’esperit  per fer persones lliures al servei de la societat.

La musica, el cant, la natura, la literatura i poesia, etc. , són matèries que s'han d'incorporar en els plans d' estudis.

Per dissenyar un pla d'estudis cal mirar que fan els països que tenen la millor reputació amb aquesta matèria i adaptar-los a la nostra cultura.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada