dimarts, 15 de gener del 2013

Transparència, Austeritat, Patrimoni Públic, Millora del rendiment del funcionari.

La Transparència es un altre dels pilars en què s’assenta la Democràcia. Els polítics , els funcionaris i en general tots els que treballen en administracions públiques , es deuen a la ciutadania i cobren en diner públic, per  tant totes les seves accions han de ser completament transparents.

Transparència vol dir contes clars, claredat absoluta en tot el relacionat amb el diner públic . En conseqüència; tant els pressupostos com el seu seguiment  han d’estar a disposició de la ciutadania a través d’un sistema informàtic que tothom pugui consultar i , si ho considera necessari, demanar explicacions sobre qualsevol partida.

La Transparència econòmica és la millor manera de lluitar contra la corrupció
La Transparència també s’ha de fer efectiva en tots els altres projectes del govern i del parlament perquè les associacions ciutadanes puguin dir la seva tant per criticar com per millorar qualsevol normativa.

AUSTARITAT es una paraula que durant molts anys ha estat oblidada dintre d’un calaix .Finalment la “crisis” l’hi ha treta per donar-li un sentit en certa manera equivocat. No es retallen serveis sanitaris per austeritat, no s’acomiaden mestres per austeritat, no es rebaixen les pensions per austeritat etc. etc.
L’austeritat es una virtut que no sa s’hauria d’haver abandonat mai. Austeritat vol dir coherència, rigor,severitat, es el contrari de manca de disciplina i de control sobre la vida i els béns propis i ciutadans.
Son exemples  d’austeritat; en els viatges per feina o en els dinars  no freqüentar hotels de 5 estrelles ni restaurants a la carta, viatjar en classe turista i en general vigilar les despeses ordinàries com els materials  d’oficina, els obsequis,  els cotxes oficials,els consums en calefacció i aire condicionat etc, etc.

El govern i la resta d’estaments públics  han de eliminar la PUBLICITAT INSTITUCIONAL, en pren-se , radio i TV, que representa una despesa important i que no té cap utilitat a part de subornar, en certa mida, els mitjans de comunicació, Per contra, s’han de preocupar per INFORMAR , a traves dels mitjans de comunicació públics, i establir convenis amb els mitjans privats  de manera que la mateixa informació  que aporti el govern sigui interessant per als esmentats mitjans privats i, així, poder aconseguir un preu raonable o nul.

PATRIMONI PUBLIC .- Abans de racionalitzar el treball del funcionariat, i senzillament per sabre qui som i com ho farem, serà imprescindible fer un catàleg o inventari de tot el patrimoni de que disposen totes les administracions, ajuntaments , consells  insulars, govern autonòmic , administració del govern central a la nostra comunitat, inclòs l’exèrcit.
En aquest inventari s’ha d’ incloure; fotografia, situació, finca, local, pis, o solar , dimensions,etc,etc, dels béns immobles,aixi,com si estan en  propietat o en règim de lloguer, cost del lloguer, informe de l’estat de conservació, ús que s’en fa , quantes persones i treballen , etc etc .
Atenció! es tracta d’un material per fer feina , no cal fer-ne una gran tirada ni editar-lo en format de llibre de luxe. Dic això perquè les administracions actuals tenen tendència a gastar el diner públic per lluir-se .Pos  un exemple  ( i no es una excepció); quant se va posar en estudi la reforma de la platja de Palma dirigida per la Sra Nagera  s’editaren 2 toms de tapes dures en paper cuxe, a tot color en gran quantitat de fotografies  i vistes virtuals de com havia de quedar la reforma No se quina quantitat de unitats se varen publicar, però segur que dormen dins algun magatzem .Desprès tota aquesta feina no va servir per res, entre altres coses perquè es fa fer abans de negociar la reforma amb els afectats.

També seria interessant disposar de la mateixa informació relativa a  l’Església  inclosos convents i monestirs.

Un cop disposem  d’aquesta informació, s’ha de fer la distribució de tot el personal de cada administració, intentant fer una utilizació eficient dels espoais i posant el dia la manera de fer feina,  amb unes oficines modernes i ben equipades,cosa que pens que augmentaria considerablement la producció i eficàcia

Naturalment estam parlant  d’oficines , una altre cosa serien els bombers , la policia municipal, els hospitals,  els mestres ,etc. Etc.

 D’oficines i oficinistes en podem parlar encara un poc per allò de la aficàsia .

Coneixem que aprofitant els 20 minuts de què disposen per berenar , son mols i moltes que surten de compres i s’hi estan 40 minuts en lloc de 20 i no passa res. També hi ha el que s’en diuen “assumptes Propis “, que són uns dies en què per raons personals justificades, com pugui ser la mort d’un parent proper,es pot faltar a la feina .Be,idó no se si són 6 o 10 dies que estan previstos a l’any per a aquestes insidències, el cert és que la majoria els agafen com si fossin més dies de vacacions…

Es quasi segur que un cop ocupats els espais necessaris per a les administracions quedaren espais que, posats en condicions,  podrien  servir per oferir a les organitzacions sense ànim de lucre con puguin ser; associacions culturals, juvenils, esportives, musicals , ONG etc. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada