Transparència vol dir contes clars, claredat
absoluta en tot el relacionat amb el diner públic . En conseqüència; tant els pressupostos
com el seu seguiment han d’estar a disposició
de la ciutadania a través d’un sistema informàtic que tothom pugui consultar i
, si ho considera necessari, demanar explicacions sobre qualsevol partida.
La Transparència econòmica és la millor manera
de lluitar contra la corrupció
La Transparència també s’ha de fer efectiva en
tots els altres projectes del govern i del parlament perquè les associacions
ciutadanes puguin dir la seva tant per criticar com per millorar qualsevol
normativa.
AUSTARITAT es una paraula que durant molts
anys ha estat oblidada dintre d’un calaix .Finalment la “crisis” l’hi ha treta
per donar-li un sentit en certa manera equivocat. No es retallen serveis sanitaris
per austeritat, no s’acomiaden mestres per austeritat, no es rebaixen les
pensions per austeritat etc. etc.
L’austeritat es una virtut que no sa s’hauria
d’haver abandonat mai. Austeritat vol dir coherència, rigor,severitat, es el
contrari de manca de disciplina i de control sobre la vida i els béns propis i
ciutadans.
Son exemples d’austeritat; en els viatges per feina o en
els dinars no freqüentar hotels de 5
estrelles ni restaurants a la carta, viatjar en classe turista i en general
vigilar les despeses ordinàries com els materials d’oficina, els obsequis, els cotxes oficials,els consums en calefacció
i aire condicionat etc, etc.
El govern i la resta d’estaments públics han de eliminar la PUBLICITAT INSTITUCIONAL,
en pren-se , radio i TV, que representa una despesa important i que no té cap
utilitat a part de subornar, en certa mida, els mitjans de comunicació, Per
contra, s’han de preocupar per INFORMAR , a traves dels mitjans de comunicació públics,
i establir convenis amb els mitjans privats
de manera que la mateixa informació
que aporti el govern sigui interessant per als esmentats mitjans privats
i, així, poder aconseguir un preu raonable o nul.
PATRIMONI PUBLIC .- Abans de racionalitzar el
treball del funcionariat, i senzillament per sabre qui som i com ho farem, serà
imprescindible fer un catàleg o inventari de tot el patrimoni de que disposen
totes les administracions, ajuntaments , consells insulars, govern autonòmic , administració
del govern central a la nostra comunitat, inclòs l’exèrcit.
En aquest inventari s’ha d’ incloure;
fotografia, situació, finca, local, pis, o solar , dimensions,etc,etc, dels
béns immobles,aixi,com si estan en
propietat o en règim de lloguer, cost del lloguer, informe de l’estat de
conservació, ús que s’en fa , quantes persones i treballen , etc etc .
Atenció! es tracta d’un material per fer feina
, no cal fer-ne una gran tirada ni editar-lo en format de llibre de luxe. Dic això
perquè les administracions actuals tenen tendència a gastar el diner públic per
lluir-se .Pos un exemple ( i no es una excepció); quant se va posar en
estudi la reforma de la platja de Palma dirigida per la Sra Nagera s’editaren 2 toms de tapes dures en paper
cuxe, a tot color en gran quantitat de fotografies i vistes virtuals de com havia de quedar la reforma
No se quina quantitat de unitats se varen publicar, però segur que dormen dins
algun magatzem .Desprès tota aquesta feina no va servir per res, entre altres
coses perquè es fa fer abans de negociar la reforma amb els afectats.
També seria interessant disposar de la mateixa
informació relativa a l’Església inclosos convents i monestirs.
Un cop disposem d’aquesta informació, s’ha de fer la distribució
de tot el personal de cada administració, intentant fer una utilizació eficient
dels espoais i posant el dia la manera de fer feina, amb unes oficines modernes i ben equipades,cosa
que pens que augmentaria considerablement la producció i eficàcia
Naturalment estam parlant d’oficines , una altre cosa serien els bombers
, la policia municipal, els hospitals,
els mestres ,etc. Etc.
D’oficines
i oficinistes en podem parlar encara un poc per allò de la aficàsia .
Coneixem que aprofitant els 20 minuts de què
disposen per berenar , son mols i moltes que surten de compres i s’hi estan 40
minuts en lloc de 20 i no passa res. També hi ha el que s’en diuen “assumptes
Propis “, que són uns dies en què per raons personals justificades, com pugui
ser la mort d’un parent proper,es pot faltar a la feina .Be,idó no se si són 6
o 10 dies que estan previstos a l’any per a aquestes insidències, el cert és
que la majoria els agafen com si fossin més dies de vacacions…
Es quasi segur que un cop ocupats els espais
necessaris per a les administracions quedaren espais que, posats en condicions,
podrien servir per oferir a les organitzacions sense
ànim de lucre con puguin ser; associacions culturals, juvenils, esportives,
musicals , ONG etc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada